Největší přínosy ranního tréninku

13. července 2021

Jak říká staré známé přísloví: „ranní ptáče dál doskáče“. A podle všeho to platí i na CrossFitové tréninky. Než začne pracovní den, mají někteří již trénink za sebou a s dobrým pocitem, že pro sebe ten den už něco udělali, se mohou věnovat ostatním povinnostem. Proč je fajn trénovat od 6 nebo 7 hodin ráno? Zeptali jsme těch, kteří chodí pravidelně cvičit ráno a mohou nám tak sdělit svoje zkušenosti z první ruky.

Jardovi ranní trénink skvěle zapadá do jeho časového harmonogramu: „V první řadě mi vyhovuje trénink od 6 kvůli práci. Když toho máme moc, je často problém stíhat trénink odpoledne. Navíc mám spoustu práce kolem domu a dva psy.“

Plánovat den podle tréninku, který je ráno, je mnohem jednodušší. V 6 ráno nám do toho velmi zřídka něco vlítne, narozdíl od odpoledne, kde se snadno zdržíme v práci, musíme narychlo nakoupit nebo vyzvednout děti z kroužku.

Na čem se shodují všichni je, že trénink působí po ránu jako vzpruha do celého dne. „Ranní cvičení mě krásně nakopne a díky endorfinům je den lepší,“ říká Tom. „Navíc mi prodlouží den,“ dodává.

Endorfiny hrají v tréninku velkou roli a jsou zaslouženou odměnou za vynaložené úsilí. „Hlavní výhoda je, že se člověk dokonale probere a den mu začíná zábavou, ne povinností v práci,“ vypočítává další výhody Ifka, první zlatý člen CrossFit Pardubice s více než 1000 tréninky.

V čem ale shoda rozhodně nepanuje, je snídaně. Někteří trénují zásadně na lačno, jiní by bez snídaně do gymu nevyrazili. Ája vyzkoušela oboje: „Zkoušela jsem snídat před i po tréninku. Teď momentálně snídám před, protože vstávám brzo a stihnu ji strávit. Když jsem snídani nechala až po tréninku, měla jsem pocit, ze nemám tolik síly a energie. Každý den snídám ovesnou kaši, oříšky a ovoce.“

Společným rysem všech „raňáčků“ je to, že chodí spát mezi 21. a 22. hodinou, aby načerpali přes noc dost sil. Dostanou se na 7-8 hodin spánku, což je pro dospělého člověka ideální. Díky ranní rutině vstávají většinou časně i v netréninkové dny nebo o víkendu. A že vstávat takhle brzo je otrava? Janča k tomu říká: „Konečně nemám problém ráno vstát, protože se na to cvičení straně těším. A odměnou za ranní vstávání je dobrá nálada a pocit spokojenosti, které se mě drží po celý zbytek dne!“

Cvičíš, ale už se nezlepšuješ a nudí tě rutina? Nebo cítíš, že se sebou potřebuješ něco začít dělat, ale přesně nevíš co pro tebe bude nejlepší? Domluv si s námi nezávaznou 15ti minutovou konzultaci a společně probereme, jak začít a co pro tebe bude nejlepší.

Domluvit konzultaci

<< Zpět na seznam článků