Kondiční trénink a jeho role v CrossFitu

14. března 2022

Více než 90% klientů, kteří k nám přicházejí, mají jeden ze svých cílů zlepšit kondičku. A je to zcela pochopitelné. To, jestli se zadýcháme do schodů, při hraní s dětmi nebo při sportu, pozná každý z nás. A všichni bychom byli rádi, kdybychom zvládli víc a měli víc energie.

CrossFit je svou podstatou silově-kondiční tréninkový program, takže kondička je jednou z hlavních částí prakticky každého tréninku.

Kondičku zlepšíme u typu pohybu, u kterého se zadýcháme a zapotíme. Pro zjednodušení můžeme podle intenzity pohybu rozlišit na aerobní (zadýcháme se lehce) a anaerobní (zadýcháme se hodně).
Aerobní trénink může být běh/chůze volným tempem v nízké tepové frekvenci. Anaerobní trénink může být běh závodním tempem nebo intervalový trénink ve vysoké intenzitě.

Každý typ tréninku má svoje místo. My využíváme převážně trénink v relativní vysoké intenzitě (relativní, protože pro každého z nás to bude znamenat trochu něco jiného), protože nám umožní rozvíjet zároveň i další fyzické aspekty.

Efekty kondičního tréninku

Kromě výsledků kondičního tréninku, které můžeme sami pozorovat – méně se zadýcháme, dokážeme déle lyžovat bez pauzy, vypadáme a cítíme se lépe, dochází v našem těle k celé řadě dalších pozitivních efektů, které ovlivňují naše zdraví. Díky pravidelnému tréninku se snižuje naše klidová tepová frekvence i krevní tlak, zvyšuje se inzulinová sensitivita a výrazně se snižuje riziko kardiovaskulárních chorob.

Všechno výše uvedené se dá shrnout velmi stručně: abychom byli zdraví a měli lepší kondičku, chceme se pravidelně alespoň 3x týdně na 15-45minut (podle intenzity pohybu) zapotit a zadýchat.

Cvičíš, ale už se nezlepšuješ a nudí tě rutina? Nebo cítíš, že se sebou potřebuješ něco začít dělat, ale přesně nevíš co pro tebe bude nejlepší? Domluv si s námi nezávaznou 15ti minutovou konzultaci a společně probereme, jak začít a co pro tebe bude nejlepší.

Domluvit konzultaci

<< Zpět na seznam článků