Doplňkové cviky a jejich role v tréninkovém programu

20. dubna 2022

CrossFitový trénink není jen kombinace silového a kondičního tréninku, ale do lekcí zapojujeme i doplňkové cviky – klasické „kulturistické“ cviky (na bicepsy, tricepsy, ramena, …), nácvik různých dovedností a cviky na core.

Kulturistické posilovací cviky

Menší svalové skupiny jsou obvykle limitujícím faktorem u komplexních cviků, proto je vhodné se na ně zaměřit zvlášť. Příkladem může být biceps u přítahu na hrazdě.

Většinou po kondiční části si vyhradíme čas na dvě až tři série, ve kterých se izolovaně snažíme posilovat konkrétní svalovou skupinu. Zejména zmiňované bicepsy, tricepsy, zadní a vnější část deltového svalu (ramene) nebo hýžďové svaly.

Dovednosti

Mezi dovednosti řadíme různé cviky, díky kterým rozvíjíme koordinaci, přesnost, rytmiku nebo třeba balanc. Mohou to být přeskoky přes švihadlo, stojka, případně gymnastické cviky na hrazdě. Pro všechny cviky máme různé varianty, aby je mohl zkoušet jak zkušený CrossFiťák, tak nováček po OnRamp programu.

Core

Cviky na core, tedy střed těla, jsou samostatnou kapitolou. Core, tedy svaly trupu, jsou zásadní pro správnou funkci těla, jejich oslabení nebo nedostatečné zapojení totiž často vede např. k bolesti beder.

Proto pravidelně zapojujeme různé rotační, anti-rotační, stabilizační cviky nebo isometrické výdrže, abychom měli střed silný. A samozřejmě měli i vymakané břišáky 🙂

Bližší info, proč je core důležitý, jsme sepsali v tomto článku.

Cvičíš, ale už se nezlepšuješ a nudí tě rutina? Nebo cítíš, že se sebou potřebuješ něco začít dělat, ale přesně nevíš co pro tebe bude nejlepší? Domluv si s námi nezávaznou 15ti minutovou konzultaci a společně probereme, jak začít a co pro tebe bude nejlepší.

Domluvit konzultaci

<< Zpět na seznam článků