Doplňkové cviky a jejich role v tréninkovém programu

20. dubna 2022
František Hanovec

CrossFitový trénink není jen kombinace silového a kondičního tréninku, ale do lekcí zapojujeme i doplňkové cviky – klasické „kulturistické“ cviky (na bicepsy, tricepsy, ramena, …), nácvik různých dovedností a cviky na core.

Kulturistické posilovací cviky

Menší svalové skupiny jsou obvykle limitujícím faktorem u komplexních cviků, proto je vhodné se na ně zaměřit zvlášť. Příkladem může být biceps u přítahu na hrazdě.

Většinou po kondiční části si vyhradíme čas na dvě až tři série, ve kterých se izolovaně snažíme posilovat konkrétní svalovou skupinu. Zejména zmiňované bicepsy, tricepsy, zadní a vnější část deltového svalu (ramene) nebo hýžďové svaly.

Dovednosti

Mezi dovednosti řadíme různé cviky, díky kterým rozvíjíme koordinaci, přesnost, rytmiku nebo třeba balanc. Mohou to být přeskoky přes švihadlo, stojka, případně gymnastické cviky na hrazdě. Pro všechny cviky máme různé varianty, aby je mohl zkoušet jak zkušený CrossFiťák, tak nováček po OnRamp programu.

Core

Cviky na core, tedy střed těla, jsou samostatnou kapitolou. Core, tedy svaly trupu, jsou zásadní pro správnou funkci těla, jejich oslabení nebo nedostatečné zapojení totiž často vede např. k bolesti beder.

Proto pravidelně zapojujeme různé rotační, anti-rotační, stabilizační cviky nebo isometrické výdrže, abychom měli střed silný. A samozřejmě měli i vymakané břišáky 🙂

Bližší info, proč je core důležitý, jsme sepsali v tomto článku.

Udělej změnu

Konec nudného cvičení v posilovně.
Konec monotónního běhání.

Díky CrossFitu budeš mít super fyzičku, větší sílu i lepší postavu.

Přidej se k nám a začni s CrossFitem ještě dnes!

Chci začít
<< Zpět na seznam článků